Špičková sportovní pneumatika Continental ContiSportContact 5, jež je nástupcem populární generace ContiSportContact 3, se může chlubit příkladnými jízdními vlastnostmi převážně na mokré vozovce. Vítěz testů Sportscars, ADAC a ACE zaručuje řidičům skvělý zážitek z jízdy při zachování maximální bezpečnosti.
Pneumatika Continental ContiSportContact 5 je určena pro vozy vyšší třídy, sportovní vozy, ale i vozy SUV se sportovními vlastnostmi. Pro vytvoření této pneumatika byla vyvinuta směs nesoucí název Black Chilli. Tato směs se zaměřuje na maximální využití energie a zároveň oproti minulé generaci ContiSportContact 3 zásadně snižuje valivý odpor a zvyšuje kilometrový výkon. V řeči čísel je tedy valivý odpor o 10% nižší a kilometrový výkon o 12% vyšší než u předešlého modelu. Pneumatika je tedy kromě lepších jízdních vlastností i výrazně úspornější než její předchůdce. Absorpce energie vzniklé při brzdění směsí Black Chilli aktivuje adhezní složky v běhounové směsi, čímž se výrazně snižuje brzdná dráha na suchém i mokrém povrchu.
Optimální stabilita jízdy, která je u sportovních pneumatik tak důležitá je zajištěna skrze makrobloky na vnější straně pneumatiky. Tato technologie nabízí větší kontaktní plochu pneumatiky oproti standardním pneumatikám. Větší kontaktní plocha zajišťuje vysokou adhezi a ovladatelnost, což znamená, že ovládání a reakce pneumatiky jsou velmi přesné i při jízdě za vysoké rychlosti. V dezénu pneumatiky se nacházejí široké drážky, skrze které je přebytečná voda odváděna mimo kontaktní plochu, tato technologie výrazně snižuje riziko aquaplaningu a zvyšuje bezpečnost brzdění na mokré vozovce.
V testu ADAC 2013 pro rozměry 225/45 R17 se pneumatika umístila na prvním místě. Ze všech testovaných pneumatik obdržela s přehledem nejlepší hodnocení v kategorii jízdy na mokré vozovce, která má ze všech kategorií nejvyšší váhu. Výborné hodnocení obdržela pneumatika, i co se týče spotřeby, kde patřila mezi nejlepší v celém testu a mezi pneumatikami na prvních pozicích byla v tomto ohledu opět nejlepší. Nižší hodnocení obdržela v kategoriích hluku a opotřebení, tyto kategorie však nejsou pro pneumatiku tohoto typu zcela klíčové. V testu ACE 2014 ve stejném rozměru se pneumatika s přehledem umístila taktéž na prvním místě. V kategoriích jízdy na mokré a suché vozovce obdržela pneumatika nejvyšší počet bodů ze všech testovaných, mírně ztratila pouze na kategorii ekonomie provozu, kde byly zohledněny vysoké pořizovací náklady pneumatiky. V testu Autobild 2014 pro rozměry 225/50 R17 sice byla tato pneumatika v oblasti jízdních vlastností nejlepší, celkově se však umístila až na třetím místě.
Continental ContiSportContact 5 je vyráběna ve 56 velikostech, od 205/40 R17 do 275/40 R22.
2015
Continental ContiSportContact 5 byla testována 1x (Autoexpress) a vyhrála test Autoexpress 225/45 R17.
2016
Continental ContiSportContact 5 byla testována 3x (ADAC,...) a vyhrála test ADAC 225/45 R17.
2017
Continental ContiSportContact 5 byla testována 2x (SportAuto,...)
Pneumatika Continental ContiSportContact 5, která patří do prémiového segmentu, prošla testováním nejrenomovanějších evropských organizací pro testování pneumatik. Pneumatika byla testována v různých rozměrech a v letním období. Nejstarší test pochází z roku 2015, nejnovější test byl proveden v roce 2017. V testu letních pneumatik SportAuto 2017 se pneumatika umístila na 4. místě ze 7, zatímco v testu letních pneumatik Autobild 2017 se umístila na 8. místě z 9. Pneumatika však excelovala v testu letních pneumatik GTÜ 2016, kde se stala nejlepší ze 14 testovaných pneumatik. Kromě toho v testu letních pneumatik ADAC 2016 a testu letních pneumatik Autoklubu ČR 2016 byla pneumatika Continental ContiSportContact 5 rovněž vyhodnocena jako nejlepší mezi 16, resp. 8 testovanými pneumatikami. V testu letních pneumatik Autoexpress 2015 se pneumatika rovněž umístila na 1. místě z 11. Celkově na základě výsledků testů pneumatik získala pneumatika Continental ContiSportContact 5 působivé celkové hodnocení 89 %.
Všechny testy pneumatik, ve kterých byla pneumatika Continental ContiSportContact 5:
Název | Na mokru | Na suchu | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nejlepší hodnoty v testu | 2+ | 1- | |||||
Continental ContiSportContact 5 | 2- | 2- | |||||
Zobrazit podrobnosti testu |
Název | Na mokru | Na suchu | Dopad na životní prostředí | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nejlepší hodnoty v testu | 9,5 | 9,5 | 9,4 | ||||
Continental ContiSportContact 5 | 8,6 | 9,1 | 5,6 | ||||
Zobrazit podrobnosti testu |
Název | Na mokru | Na suchu | Opotřebení | Komfort | Spotřeba paliva | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nejlepší hodnoty v testu | 1,9 | 1,2 | 0,8 | 3,0 | 1,3 | ||
Continental ContiSportContact 5 | 1,9 | 1,2 | 2,0 | 3,3 | 2,1 | ||
Zobrazit podrobnosti testu |
Název | Celkem bodů | Na mokru | Na suchu | Valivý odpor | Hluk | Komfort | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nejlepší hodnoty v testu | 100 | 100 | 101,1 | 130,3 | 102,4 | 100 | |
Continental ContiSportContact 5 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | |
Zobrazit podrobnosti testu |
Název | Celkem bodů | Na mokru | Na suchu | Valivý odpor | Hluk | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nejlepší hodnoty v testu | 278 | 146 | 143 | 25 | 10 | ||
Continental ContiSportContact 5 | 278 | 146 | 132 | 14 | 10 | ||
Zobrazit podrobnosti testu |
Název | Celkem bodů | Na mokru | Na suchu | Valivý odpor | Hluk | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nejlepší hodnoty v testu | 100 | 266,5 | 187,9 | 63,2 | 96,1 | ||
Continental ContiSportContact 5 | 100 | 299,7 | 200 | 73,1 | 98,5 | ||
Zobrazit podrobnosti testu |
100% (1x) | 85% (3x) | ||
---|---|---|---|
velmi dobré | dobré | doporučeno | uspokojivé |
1x | 1x | 1x | 1x |
R17 | R18 |
---|---|
92.5% (2x) | 85% (2x) |
225/xx Rxx | 245/xx Rxx |
---|---|
90% (3x) | 85% (1x) |
Ano, tato pneumatika se vyrábí také v rozměrech pro SUV.
59/100 · 2000km · 235/55/18 · FilipSorry, ale nová guma za 3200,- se vzorkem jen necelých 7mm je fakt kurva špatně... Bohužel nikdo v popisu pneumatik neuvádí hloubku vzorku, místo toho jsou povinné debilní štítky s údajem o spotřebě, které jsou úplně k hovnu... Gumu vyhodím, když bude mít cca 3-4mm, mám tedy k dispozici jen necelé 4mm na provoz. Příště budu vybírat místo v e-shopu v prodejně gumu co má ještě poctivých 8-10mm. Pokud by měla pneu vzorek 9mm, měl bych na provozní opotřebení k dispozici o třetinu více vzorku, což znamená, že by pneu vyšla logicky o třetinu levněji.
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 85%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 70%
Odolnost proti opotřebení: 70%
Jízdní komfort a hluk: : 70%
Napsáno 02.06.2018
5/100 · 5000km · 205/55 R16 · mosaNa mokru uplně na nic, husty dezén a auto plave, najel jsem na nich na dalnici asi 5000km a prodal jsem je,koupil jsem si mischelin crossclima a fakt super jiné už nechci
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 25%
Napsáno 15.07.2017
33/100 · 20000km · 185/60/R14 · HankaPneumatiky se zcela sjely za 2 letní sezóny, najeto necelých 20 000 km. Zpočátku jsem si připadala bezpečněji na mokré vozovce, ale teď, kdy je tam minimum vzorku a gumy za měsíc vyhodím, mi jízda připadá až nebezpečná. Auto má geometrii v pořádku, tím to tedy není. Takto rychle se mi pneumatiky nikdy nesjely, tyto gumy nikomu nedoporučuji, jezdila jsem 8 let na Michelinech a ty jsem vyhazovala jen proto, že byly tvrdý, vzorek byl pořád jako novej. Continentaly mě zklamaly na plné čáře a víckrát si je nekoupím.
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 82%
Hanka by si koupil Continental ContiSportContact 5 znovu: 1%
Napsáno 28.09.2016
61/100 · 40000km · 225/40 R18 · StacklePneumatiky jsou dobré. Ovšem poměr cena vs. kvalita je velmi nevyrovnaný. Zbytečně drahé pneumatiky s nedostačující kvalitou komfortu.
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 90%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 86%
Odolnost proti opotřebení: 59%
Jízdní komfort a hluk: : 40%
Stackle by si koupil Continental ContiSportContact 5 znovu: 30%
Napsáno 08.03.2016
86/100 · 12000km · 225/45R17 · MPVynikající pneumatiky. Moje hodnocení životnosti je nutné brát hodně s rezervou, mám na nich najeto zhruba 12000 km, takže nemohu tento parametr zatím objektivně hodnotit. Jízdní vlastnosti na suchu výborné, velmi čitelná hranice smyku. Na mokru je znát šířka, ve vyšší rychlosti nebo velkém množství vody je třeba přiměřeně zvolnit, jinak vynikající jak v zatáčkách tak při plných brzdách. Trochu nižší komfort je dán jednak profilem, jednak je to daň za vynikající jízdní vlastnosti. Nejezdím zrovna nejpomaleji, najedu cca 3-4000 km měsíčně, kombinace město/venku 1:1.
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 95%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 90%
Odolnost proti opotřebení: 85%
Jízdní komfort a hluk: : 60%
MP by si koupil Continental ContiSportContact 5 znovu: 100%
Napsáno 19.05.2015
94/100 · 10000km · 225/45 r17 · TomášPo přechodu z Pirelli Cinturato P7 (moc nevydržely, ale vlastnosti dobré) naprostá spokojenost. Včera přezuty na svou 2. sezónu. Vzorek zatím OK. Najedu cca 20 000 km ročně (10t na letních a 10t na zimních) takže jim dávám ještě tak 2 sezóny.
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 100%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 100%
Odolnost proti opotřebení: 80%
Jízdní komfort a hluk: : 90%
Tomáš by si koupil Continental ContiSportContact 5 znovu: 100%
Napsáno 02.04.2015
45.4/100 · 42km · letní 18, ·Jsem poněkud v rozpacích co odpovědět, proto se budu držet čísel. S vozem Opel Insignia 2.0 CDTI jsem ujel 42 000 km. Lze předpokládat léto-zima přibližně 60 a 40 procent. V říjnu jsem měnil zimní, nyní je potřeba koupit nové letní pneu. Letní pneu Continental Sport, zimní Michelin Alpine / 18, 17/. Za dobu užívání 4x provedeno měření geometrie značkovým servisem, neshledány zásadní odchylky.
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 80%
Odolnost proti opotřebení: 40%
Jízdní komfort a hluk: : 81%
Koupil bych si pneu znovu: 26%
Napsáno 16.02.2015
69/100 · 50000km · 205/55/R16 · Erik VájaMoje předchozí pneu byla GOOD YEAR. Continental vydržela 4 roky, nijak extrémní jízda, minimální brždění, najeto 50.000 km, vzorek sjetý pod povolenou úroveń, pravidelné vystřídání kol vpředu i vzadu. Vzorky nepravidelné na každé pneu - vozidlo je plně servisováno včetně měření geometrie a sbíhavosti. Jezdím na silnicích II. třídy převážně každý den 30 km + víkendové jízdy, 1x ročně do zahraničí typu vzdálenosti Chorvatsko.
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 84%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 70%
Odolnost proti opotřebení: 67%
Jízdní komfort a hluk: : 76%
Erik Vája by si koupil Continental ContiSportContact 5 znovu: 48%
Napsáno 06.02.2015
74.4/100 · 30000km · 225/45 R17 · Lukáš Tomans jízdními vlastnostmi spokojenost, se životností menší
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 87%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 74%
Odolnost proti opotřebení: 19%
Jízdní komfort a hluk: : 92%
Lukáš Toman by si koupil Continental ContiSportContact 5 znovu: 100%
Napsáno 28.10.2014
82.4/100 · 0km · 205/55 R16 ·Celkově jízdní vlastnosti velmi dobré, pneu na silnici drží, nejsou příliš hlučné. Oproti předchozím pneu Michelin je zřejmě vyšší spotřeba, možná i hlučnost, ale kilometrový průběh nebyl velký. Poznal jsem to i na tom, že jsem chtěl sjet staré zimní pneu, kdy jsem měl zjara i v létě menší spotřebu, ale pneu zamokra nedržela
Jízdní vlastnosti na suché vozovce: 91%
Jízdní vlastnosti na mokré vozovce: 90%
Odolnost proti opotřebení: 80%
Jízdní komfort a hluk: : 80%
Koupil bych si pneu znovu: 71%
Napsáno 26.10.2014
25/100 · 4000km · 225/45/18, · Stigtyto pneumatiky na mém voze fungují pouze za chladnejšího počasí,tzn. jaro,podzim.V létě se již po 5-10 km ostré jízdy zahřejí natolik že uplně ztratí přilnavost přestože jsou huštěné dusíkem,navíc se při větším boční přetížení trhají
Napsáno 13.07.2014
73/100 · 8000km · 235/40 R18 ·Tyto pneumatiky jsem koupil spolu se svým A250. Přilnavost na suchu je dobrá a na mokru není o moc horší. Zpětná vazba je dobrá, ale pohodlí mě zklamalo, ačkoliv mám nastavené velmi tvrdé odpružení, takže nemohu příliš kritizovat. Největší problém těchto pneumatik nastává při ochlazení. Pak jejich přilnavost při prudkém zrychlení výrazně poklesne. Doporučil bych je, ale jakmile se ochladí, doporučil bych je sundat do doby, než bude opět tepleji.
64/100 · 19000km · 205/50 R17 ·Po odjetí 19000 km byly úplně sjeté. Nejspíše jsem je měl vyměnit o pár tisíc km dřív, jelikož ke konci nepůsobily stabilním dojmem. Zpětná vazba mi nepřišla nikdy nijak skvělá, ale stále jsem jim důvěřoval až do oněch posledních pár tisíců kilometrů, kdy šla jejich výkonnost prudce dolů. Jak už bylo řečeno, jejich přilnavost na suchu i na mokru je skvělá, ale na můj vkus se příliš brzy opotřebují. Dnes jsem je nahradil Goodyear EfficientGrip Performance, které se pohybují ve stejné cenové hladině. Uvidím, jak spokojený budu s nimi. Doufám, že budou odolnější.