I v letošním roce testoval časopis AUTO MOTOR UND SPORT pneumatiky, tentokrát v rozměru 225/50 R17. Jedná se tedy o relativně velkou pneumatiku – test byl prováděn na BMW 3.
Výsledky na sněhu byly extrémně vyrovnané – nejlépe brzdící pneumatika (Fulda) zastavila z 50km/h za 27.3 metru a ta nejhorší (GoodYear) jen o necelý metr dál, na 28,6m. Podobné byly i výsledky při řízení na sněhu, kde nejrychlejší pneumatika (Dunlop) dosáhla na dráze času 73,5 sekundy a nejpomalejší (Toyo) jen o 2,4 sekundy horší.
Největší rozdíly se odehrály na mokré vozovce, kde Continental vyhrál jak test brzdné dráhy, tak i test ovladatelnosti na mokru na okruhu. V tomto případě byl rozdíl v brzdné dráze mezi nejlepšími Continentaly a nejhoršími Toyo 6 metrů. Nejpomalejší na okruhu byly pneumatiky Fulda o 5,3 sekundy.
Na suchu byly nejpřesvědčivější Nokiany a vyhrály jak test brzdné dráhy, tak i test ovladatelnosti na okruhu. Fulda opět prokázala relativní slabost a zastavila až po 3,9 metrech a okruh dojela o 1,9 sekundy později.
Výsledky testu pneumatik
I když Continental ContiWinterContact TS850 vyhrál pouze 3 z 11 testů, téměř nikdy neskončil hůře než na třetím místě a tak přesvědčivě vyhrála další test. Pirelli skončila na druhém místě díky skvělému výkonu na mokru (kromě aquaplanningu) . Třetí skončil Dunlop s pohodlnou tichou pneumatikou která měla vyvážený výkon za všech podmínek.
| název | celkem | sucho | mokro | sníh | valivý odpor | komfort | hluk |
| Continental WinterContact TS850 | 277 | 50 | 99 | 95 | 14 | 10 | 9 |
| Pirelli Winter Sottozero 3 | 270 | 50 | 92 | 90 | 20 | 10 | 8 |
| Dunlop SP WinterSport 4D | 258 | 54 | 84 | 87 | 13 | 10 | 10 |
| Nokian WR D3 | 253 | 60 | 75 | 83 | 18 | 8 | 9 |
| Goodyear UltraGrip 8 Performance | 248 | 47 | 85 | 87 | 9 | 10 | 10 |
| Michelin Alpin A4 | 240 | 52 | 72 | 85 | 12 | 10 | 9 |
| Fulda Kristall Control HP | 228 | 39 | 67 | 91 | 12 | 9 | 10 |
| Toyo Snowprox S953 | 218 | 50 | 67 | 79 | 4 | 9 | 9 |