Michelin Pilot Sport Cup 2 je podobně jako jeho předchůdce Sport Cup Plus pneumatika určená především pro velice výkonné a sportovní vozy. Jedná se tak o pneumatiku, jejímž hlavním cílem je umožnit projevit plný potenciál silných vozů. Pojďme si ve stručnosti shrnout, v čem je nový model jiný oproti svému předchůdci.
☰
Největším krokem kupředu je delší životnost
Michelin Pilot Sport Cup Plus je považován za pneumatiku s výbornými jízdními vlastnostmi, která nicméně měla vždy jeden velice zásadní problém – krátkou životnost. Na tento bod se vývojáři Michelinu pečlivě zaměřili a přišli s novou inovativní směsí a úspornější konstrukcí, které značně zvýší kilometrový výkon pneumatiky. V řeči čísel se tak podle francouzského gumárenského giganta jedná o zvýšení kilometrového výkonu až o 50% oproti předchozímu modelu, což je vskutku značný progres. Směs pryže využívající technologii Bi-Compound je zajímavá především tím, že využívá dva druhy směsi na vnější a vnitřní stranu dezénu.
Lepší stabilita a chování v zatáčkách
Michelin se na svých stránkách chlubí také tím, že díky oné zmíněné optimalizované směsi s vysokým obsahem siliky a o 20% hlubšímu vzorku je Pilot Sport Cup 2 rychlejší jak na suchu, tak i na mokru. Dvousložková směs pryže však dokáže ještě více, vnitřní strana s velice pevným elastomerem zpřesňuje stabilitu při jízdě a zvyšuje kontrolu nad vozidlem, zatímco vnější strana svým složením napomáhá k plynulejším průjezdům zatáček.

Jak dopadlo srovnání TyreReviews?
Na to, jak se od sebe skutečně liší Cup 2 a Cup Plus si posvítil britský server tyrereviews. Ten na výkonném Porsche 997 Turbo S vyzkoušel, jak se pneumatiky chovají nejen, když jsou nové, ale také otestoval jejich vlastnosti poté, co byly pneumatiky sjety lidově „nadoraz“.
První rozdíl mezi Cup 2 a jeho předchůdcem je v přilnavosti na suchu. V zatáčkách na asfaltu se Cup 2choval mnohem lépe než jeho předchůdce, a přestože nedotáčení Cup Plus nebylo zcela optimalizováno, nový model poskytuje mnohem lepší stabilitu. Prudké brzdění dokázalo Cup Plus vyvést z rovnováhy, zatímco Cup 2 se v těchto situacích choval perfektně. Rozdíly byly patrné také ve směsi pneumatik, ke konci testování již byly starší Cup Plus značně přehřáté, zatímco nové Cup 2 známky přehřátí ani v nejmenším nejevily. Sečteno podtrženo, Cup 2 zvládly zajet kolo za 2:09,7 a Cup Plus stejná dráha trvala o 2,4 sekund déle, tedy 2:11,1. Michelin Pilot Sport Cup 2 jsou tak rychlejší, spolehlivější a mají delší životnost než jejich předchůdce, a staly se proto poměrně jasným vítězem testu.
