Michelin SuperSport EVO a PowerCup EVO – špičkové sportovní pneumatiky pro motocykly

Michelin je dlouhodobě považován za absolutní špičku ve výrobě pneumatik pro motocykly. Své renomé si francouzský gumárenský gigant zvedl dvěma posledními modely, sportovními SuperSport EVO a Power Cup EVO.

Michelin přenáší závodní pneumatiky na běžné silnice

Co se týče sportovních úspěchů, Michelin se může pyšnit 360 vítězstvími v Moto GP a 26 světovými tituly. Právě cenné zkušenosti na poli sportovního pneu se nyní ve zmíněných dvou modelech snaží Michelin přenést i mimo závodní okruhy. Modely SuperSport EVO a PowerCup EVO jsou tak špičkové sportovní pneumatiky, které lze nejen legálně užívat na veřejných komunikacích, ale dobře si povedou i na závodních okruzích.

Michelin SuperSport EVO

Michelin SuperSport EVO je nástupcem veleúspěšného modelu SuperSport. Jedná se univerzální sportovní pneumatiku pro motocykly, která je konstruovaná tak, aby poskytla požadované jízdní vlastnosti jak na silnicích, tak na závodních okruzích.

Oproti předchozímu modelu je SuperSport EVO stabilnější při změně teploty. Mimo to byla konstrukce pneumatiky optimalizována díky Adaptive Casing Technology, což je vlastně různorodá tuhost gumy v závislosti na úhlu sklonu dané oblasti. To má za následek rychlejší a stabilnější průjezd v zatáčkách, díky čemuž je SuperSport EVO  na dráze značně rychlejší než předchozí SuperSport.

Michelin PowerCup EVO

Zatímco SuperSport EVO je jakýsi kompromis mezi pneu na silnici a okruh, Michelin PowerCup EVO lze považovat spíše za sportovní pneumatiku, která mimo jiné splňuje štítky pro legální používání na veřejných komunikacích.

Oproti SuperSport EVO tak model PowerCup EVO nabízí podstatně lepší přilnavost a stabilitu. Oproti předešlému modelu PowerCup nabízí nový PowerCup EVO pouze jeden typ směsi. Zatímco jeho předchůdce nabízel směsi typu A, B a C pro různý rozsah teplot, PowerCup nabízí pouze jeden typ, dle slov Michelinu pro větší přehlednost pro řidiče.

Z dezénu pneumatiky je hned patrné, že se jedná o pneumatiku s cílem dosáhnout, co nejlepšího výkonu. Velice čistý vzorek s nižším počtem drážek, než je u SuperSport EVO, již velice silně připomíná závodní pneu.