Test zimních pneumatik 225/50 R17 – AutoMotorSport 2013

Continental-850-WinterContact_2I v letošním roce testoval časopis AUTO MOTOR UND SPORT pneumatiky, tentokrát v rozměru 225/50 R17. Jedná se tedy o relativně velkou pneumatiku – test byl prováděn na BMW 3.

Výsledky na sněhu byly extrémně vyrovnané – nejlépe brzdící pneumatika (Fulda) zastavila z 50km/h za 27.3 metru a ta nejhorší (GoodYear) jen o necelý metr dál, na 28,6m. Podobné byly i výsledky při řízení na sněhu, kde nejrychlejší pneumatika (Dunlop) dosáhla na dráze času 73,5 sekundy a nejpomalejší (Toyo) jen o 2,4 sekundy horší.

Největší rozdíly se odehrály na mokré vozovce, kde Continental vyhrál jak test brzdné dráhy, tak i test ovladatelnosti na mokru na okruhu. V tomto případě byl rozdíl v brzdné dráze mezi nejlepšími Continentaly a nejhoršími Toyo 6 metrů. Nejpomalejší na okruhu byly pneumatiky Fulda o 5,3 sekundy.

Na suchu byly nejpřesvědčivější Nokiany a vyhrály jak test brzdné dráhy, tak i test ovladatelnosti na okruhu. Fulda opět prokázala relativní slabost a zastavila až po 3,9 metrech a okruh dojela o 1,9 sekundy později.

Výsledky testu pneumatik

I když Continental ContiWinterContact TS850 vyhrál pouze 3 z 11 testů, téměř nikdy neskončil hůře než na třetím místě a tak přesvědčivě vyhrála další test. Pirelli skončila na druhém místě díky skvělému výkonu na mokru (kromě aquaplanningu) . Třetí skončil Dunlop s pohodlnou tichou pneumatikou která měla vyvážený výkon za všech podmínek.

název celkem sucho mokro sníh valivý odpor komfort hluk
Continental WinterContact TS850 277 50 99 95 14 10 9
Pirelli Winter Sottozero 3 270 50 92 90 20 10 8
Dunlop SP WinterSport 4D 258 54 84 87 13 10 10
Nokian WR D3 253 60 75 83 18 8 9
Goodyear UltraGrip 8 Performance 248 47 85 87 9 10 10
Michelin Alpin A4 240 52 72 85 12 10 9
Fulda Kristall Control HP 228 39 67 91 12 9 10
Toyo Snowprox S953 218 50 67 79 4 9 9